Hello people! Skroll ke bawah n u'll see part of me :) for those yang not interested,,SILA CLICK BUTANG 'X' YG WARNA MERAH KAT HUJUNG ATAS KANAN YEA. thanks :)

Thanks Allah It Is Friday !


Salam 1Malaysia ! Salam 1 Australia! *erk?!
Salam Jumaat yang barakah :) *alhamdulillah.

Got no class today :) Actually memang dalam jadual dah state yang Jumaat tak ada kelas. *yabedabeduuu! That is why I just loooove friday :) Pada penghulu segala hari nie,, hopefully I tak marah-marah macam few days ago lah kan. Haisyh. Tak elok. Tak elok. *geleng kepala. So kena lah delete post yang lepas yang tengah hangin tak tentu pasal *macam kena sampuk hantu marah pulak. haha.  Let the past go by. Tapi yang hari nie I nak story mory kat you guys dulu okay.

Almost everyday I masak. Untuk si empat ketul budak yang tak berapa nak comel. *ahakz. And I don't mind at all. Sebab dah memang hobi I memasak. Plus,, I memang tak ada kelas pagi except for Thursday lah. Somehow ada housemate I yang terasa. Konon nya faham lah perasaan I masak sesorang untuk si empat ketul tu. *oh please! I tak terdetik apa pun,, perempuan tu pulak yang kecoh tak tentu pasal. Buang tebiat apa perempuan nie? Sampai si Tinesh yang tak masuk campur tu pesan : Sabar lah. Biarkan diorang nak cakap apa. *sampai Tinesh pun bersuara bagi semangat kat kitorang! fuyyo. Eisyh! Rimas betul dengan perempuan macam nie !

Our junior housemate yang baru masuk Semester Satu Diploma Perakaunan hari tu mengadu selalu dengar si perempuan-perempuan nie mengutuk. *alahaiii. Terserlah dah perangai buruk si perempuan-perempuan tu tanpa perlu di beritahu. *mana tak nya budak tu takut nak kawan dengan diorang! takut diumpat! 
Sabda Rasulullah S.A.W. "wahai orang beriman dengan lidahnya tetapi belum beriman dengan hatinya! Janganlah kamu mengumpat kaum muslim, dan jangan lah kamu mengintip-intip keaibannya. Sesungguhnya, sesiapa yang mengintip keaiban saudaranya, maka Allah akan mengintip keaibannya, dan dia akan mendedahkannya, meskipun dia berada dalam rumahnya sendiri" (Hadis riwayat Abu Daud).

Konon nya :
Kitorang bukan mengumpat! Tapi cakap benda yang betul !
Ha. Ini lah ayat golongan yang I gelar kan sebagai si BODOH SOMBONG. *tak tahu tapi berlagak tahu!
Rasulullah S.A. W. bersabda yang bermaksud "Mengumpat itu ialah apabila kamu menyebut perihal saudaramu dengan sesuatu perkara yang dibencinya." (Hadis Riwayat Muslim).

Sudah lah mengumpat. Mulut yang hobi nya mengumpat tu pun tak reti nak diam time orang lain solat. Pasang lagu memekak sana sini,, gelak ketawa terkekek-kekek. *setan pun tak bising macam gitu punya rupa. Sudah lah bising. Solat pun entah ke mana. Sibuk pulak nak cari aib orang. *sibuk takut dengan hantu. solat pun taknak. mana tak berhantu rumah nie! Even Nabi S.A.W tak bagi orang yang baca Al-Quran baca kuat sampai mengganggu orang yang nak solat,, apatah lagi perempuan-perempuan yang sembang kosong tak ingat dosa pahala tu.
Dalil daripada hadis yang diriwayatkan oleh Abi Sa’id al-Khudri menerusi kitab Sunan Abi Daud yang bermaksud: “Ketika Nabi SAW beriktikaf (beribadah dalam masjid), Baginda mendengar mereka mengangkat suara bacaan (al-Quran), sedangkan ketika itu Nabi berada di tempat ibadat Baginda. Lalu Baginda mengangkat langsir dan bersabda: Ketahuilah setiap kamu bermunajat kepada Tuhan jangan sebahagian kamu menyakiti sebahagian yang lain dan jangan kamu mengangkat suara bacaan melebihi yang lain dalam solat.”

Sabar jea lah wahai Diya :) Dua tahun boleh sabar,, takkan setahun pun nak berkira kan? *tak sabar! tak sabar!

Dengan namaMu Ya Allah yang Maha Adil. Titip kan lah ketabahan buat ku untuk menahan segala umpatan,, cacian,, dan kejian yang keluar dari mulut perempuan-perempuan itu. Sesungguhnya segala perkataan tentang diriku dari mulut mereka tidak aku senangi dan Kau Maha Mengetahui. Aku bersumpah dengan namaMu Ya Allah Ya Rabb,, mereka akan di beri balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka dan dijadikan pengajaran buat mereka sepertimana yang telah engkau janjikan pada hambaMu ini. Tunjuk kan lah kepada ku, hambaMu yang kerdil ini jalan menuju keredhaanMu. Aminnn ya Rabbal 'Alamin~






No comments:

Copyright©lovaholic93.HAKMILIK KEKAL :)