Hello people! Skroll ke bawah n u'll see part of me :) for those yang not interested,,SILA CLICK BUTANG 'X' YG WARNA MERAH KAT HUJUNG ATAS KANAN YEA. thanks :)

me and them :)




Hiya!!

Okay. Firstly,, just wanna say rinduuuu kat blog saya nie :') Almaklum laah. New semester laah katakan (wewwitt!)





Today's post is suposedly to show my appreciation to my besties :)







Kawan2! nie Aten :) tengok mata dia yang bulat tuu. alolo comel nya. wewwitt!! ahakz. she's the first person I knew since I jejak kaki di bumi Melaka ini. (dapat sebilik pulak tuu! hikhik.) walaupun sometimes Aten nie suka mengamuk tak tentu pasal bila dia gaduh dengan Bie sayang dia (untunglaaa),, but still saya suka cara berkawan dia :) she always there when I need her. thanks sayangg for being my TEMBOK CHINA when everyone throw harsh words towards me. u understands me so well dear :)




Perempuan bershawl kelabu nie saya panggil Fira :) and the most important thing is that she's in the dean's list. whoaa! CONGRATZ dear. proud of u :) tak hirau laah people say "alaa. kolej senang nak dapat dekan.heh" bak kata Fira nie,, "if tak belajar pun belum tentu yang senang pun dapat dekan!" oh oh. ada tanda seru di situ. hikhik. THANK YOU dear for trusting me bila mereka memfitnah saya :)


Mash si gadis comel dari Melaka :) (oh! jeles tengok kecomelan dia. ahakz) comel2 pun jadi ketua rumah taw. haa. ketua rumah yang lemah lembut gemalai longlai. hikhik. people,, u know what? she's a strong girl. no matter what people say,, how people hurts her.. dia boleh tersenyum :D macam dalam gambar nie.. tak kisah laah people nak cakap my baby sorang nie dah berubah kea,, tak bertanggung jawab sebagai ketua kea,, xmasak kea,, ur still and always be my baby :) her smile can light up this whole world ! seriously. whenever i saw her smile,, (saya bukan lesbian okay!) it gives me strength untuk survive dalam kutukan-kutukan mereka terhadap saya. THANKS baby for being my sidekick when i'm trying to be a hero :)


Two Reasons why : I LOVE THEM :

  • We trust each other

When someone says that saya terasa hati dengan hubungan Fira yang lebih rapat dengan Mash,, saya bersyukur bila mereka lebih percaya dengan kata-kata saya sendiri. Alhamdulillah :) kalau betul laah saya terasa,, of corz Aten orang first yang tahu. bukan orang lain. 
"Sesungguhnya yang mengada-adakan kebohongan itu hanyalah orang-orang yang tidak beriman dengan ayat-ayat Allah dan merekalah pembohong-pembohong." 
(An-Nahl ayat 105)

When some people say yang saya hanya akan berbuat baik bila saya inginkan sesuatu,, they understands me. takkan nak minta dengan cara kasar kan?? :P (oh. kami kea yang selalu pinjam tudung,, minta makanan orang,, minta disuap bagai?? yang penting bukan Diya kan,, Fira?? hikhik)

Rasulullah SAW bersabda, bermaksud: “Mahukah kamu aku beritahukan orang yang jahat di kalangan kamu? Mereka ialah orang yang suka melaga-lagakan antara dua orang, yang suka merosakkan hubungan kasih sayang antara mereka yang berkasih sayang dan suka mencari aib cela orang yang baik-baik.” (Hadis riwayat Imam Ahmad)

  • We're being transparent to each other

Bila ada rasa ke tidak puasan hati,, kami akan luahkan dari hati ke hati. tak main laah hipokrit2,, bermuka-muka nie :) kami sentiasa bermaafan taw! (hari2 kitorang raya. ahakz!) 

Ali bin Abi Thalib r.a. berkata, 
“Sejahat-jahat teman ialah yang memaksa engkau bermuka-muka dan memaksa engkau meminta maaf atau selalu mencari alasan.”





Pesanan al-Qamah (seorang sahabat Rasulullah SAW) kepada anaknya, 
“Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut.”
  1. Pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan  jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.
  2. Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, dan dianggap sangat berguna, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya) .dan jika ia mengetahui mengenai keburukkan dirimu ia suka menutupinya.
  3. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.
  4. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.





No comments:

Copyright©lovaholic93.HAKMILIK KEKAL :)